Een freelancer zoeken Een project indienen

Copywriters freelancers

  • De grootste community van talenten in digitale beroepen
  • Een vereenvoudigd beheer van al je opdrachten
  • Begeleiding en op je behoeften afgestemde diensten

Beveiligde betalingen

Axa Opdrachten verzekerd door Axa

Juridische documenten gecontroleerd

Meer dan 50.000 bedrijven gingen je al voor

  • Crédit Agricole
  • AXA
  • Netseen
  • Evaneos
  • BlaBlaCar

De Copywriters ervaren freelancers

Meer

Ze hebben pas een profiel aangemaakt

Eindelijk. Een snelle en slimme manier om freelancers te vinden

  1. Zoek.Vind in een paar klikken de juiste freelancer voor jouw project. Ontdek eenvoudig het juiste talent tussen duizenden geverifieerde profielen met onze slimme zoekmachine.

  2. Huur in. Manage quotes, contracten, deadlines en overige communicatie op één centrale plek, via Malts intuïtieve interface.

  3. Herhaal. Project afgerond? Zodra jouw betaling onderweg is naar jouw freelancer, kun je direct een nieuw project opstarten.

Tarieven van Copywriters freelancers

Het gemiddelde dagtarief van ervaren freelancers bedraagt € 459.

Hun dagtarief verschilt afhankelijk van de stad waarin ze zich bevinden. Voorbeeld: het dagtarief van een Copywriter in Amsterdam is €544 terwijl die in Rotterdam €544 is, of €425 in Eindhoven.

Copywriter: Inzicht in zijn of haar beroep en zijn of haar prestaties

Een copywriter is een specialist met woorden. Copywriters ontwikkelen reclameteksten voor marketingcampagnes van producten of diensten en werken nauw samen met de artistiek directeur. Soms zijn ze gespecialiseerd in een bepaald mediakanaal, zoals pers, radio of web.

Alles over het beroep copywrite

1. Wat is een freelance copywriter?

Het werk van een freelance copywriter bestaat uit twee onderdelen:

  • Conceptdenken: het ontwikkelen van een creatief concept dat gebruikt kan worden op één of meerdere mediakanalen.Copywriting: het schrijven van teksten rond het concept, die door het merk verspreid kunnen worden.

De copywriter is een belangrijke schakel in de communicatie- en marketingstrategie van een merk, want hij of zij koppelt de juiste woorden aan ideeën, zodat ze gebruikt kunnen worden in communicatie- en reclamecampagnes. Zo worden ideeën getransformeerd in krachtige concepten voor toekomstige marketingcampagnes. Copywriters zorgen er ook voor dat de content van hun klant op interne en externe media consistent is.