Malt Logo

Relationship Marketing & CRM Consultants freelancers

  • De grootste community van talenten in digitale beroepen
  • Een vereenvoudigd beheer van al je opdrachten
  • Begeleiding en op je behoeften afgestemde diensten
No results found
No results found
of Een opdracht indienen
Beveiligde betalingenAxa Opdrachten verzekerd door Hiscox Geverifieerde freelancers

70.000 bedrijven versnellen met Malt

Eindelijk. Een snelle en slimme manier om freelancers te vinden

  • Zoek. Vind in een paar klikken de juiste freelancer voor jouw project. Ontdek eenvoudig het juiste talent tussen duizenden geverifieerde profielen met onze slimme zoekmachine.

  • Huur in. Manage quotes, contracten, deadlines en overige communicatie op één centrale plek, via Malts intuïtieve interface.

  • Herhaal. Project afgerond? Zodra jouw betaling onderweg is naar jouw freelancer, kun je direct een nieuw project opstarten.

Tarieven van Relationship Marketing & CRM Consultant freelancers

Het gemiddelde dagtarief van ervaren freelancers bedraagt € 575.

Hun dagtarief verschilt afhankelijk van de stad waarin ze zich bevinden. Voorbeeld: het dagtarief van een Relationship Marketing & CRM Consultant in Amsterdam is €621 terwijl die in Rotterdam €621 is, of €715 in Eindhoven.

Relationship Marketing & CRM Consultant: Inzicht in zijn of haar beroep en zijn of haar prestaties

Freelance CRM consultant: Alles over het beroep en de diensten

CRM staat voor Customer Relationship Management en freelance CRM consultants specialiseren zich in het verbeteren van klantrelaties. Het zijn marketingexperts die goed op de hoogte zijn van informatiesystemen en die bedreven zijn in het analyseren van gegevens. Deze skillset stelt ze in staat om het sales- en marketingteam van waardevolle informatie te voorzien en aanbevelingen te doen voor de strategie. Wil jij je klantrelaties perfectioneren? Zoek dan op Malt naar de beste freelance CRM consultants.

3 Tips om de juiste freelance CRM consultant te vinden

1. Wat is een freelance CRM consultant?

Freelance CRM (Customer Relationship Management) consultants worden ook wel CRM adviseurs of CRM managers genoemd. Ze specialiseren zich in de customer journey van de klanten van een bedrijf. Het is hun doel om strategieën te implementeren die de klantbinding verbeteren. Dit doen ze door trends, klantgedrag en klantbehoeften in kaart te brengen met behulp van verschillende CRM-tools. Ze analyseren deze gegevens en doen aan de hand daarvan aanbevelingen die gebruikt kunnen worden bij toekomstige marketingprojecten. Freelance CRM consultants werken veel samen met marketing managers, digital marketing consultants en gegevensanalisten. Door aandacht te besteden aan CRM kan een bedrijf zich onderscheiden van de concurrentie en het is daarom voor veel organisaties een slimme stap om een freelance CRM consultant in te huren.

2. Hoe ziet een opdracht van een freelance CRM consultant eruit? Hoofdtaken en competenties

Zzp CRM consultants beginnen hun opdracht met een grondige analyse van het huidige relatiemarketing systeem. Ze nemen een kijkje bij de verschillende afdelingen in het bedrijf, bestuderen de producten of diensten en doen onderzoek naar de doelgroep, de markt en de supplychain. Met de juiste CRM software, zoals Axonaut, SalesForce, HubSpot, Agile CRM en Zendesk, krijgen ze toegang tot waardevolle gegevens, op basis waarvan ze de marketing- en salesteams aanbevelingen kunnen doen om zwakke punten in het relatiemanagement te verbeteren.

Naast vaardigheden in relatiemanagement, zijn freelance CRM consultants goed op de hoogte van de digitale wereld. Ze kunnen bijvoorbeeld een trackingsysteem implementeren op de website van het bedrijf en onderzoek doen naar het surfgedrag van (potentiële) klanten. Deze gegevens kunnen vervolgens gebruikt worden om aanpassingen te maken in loyaliteitscampagnes. Zzp CRM consultants kunnen marketingmedewerkers trainen in het gebruik van CRM-tools. Gaat het om een opdracht op langere termijn, dan zullen ze regelmatig rapport uitbrengen over de voortgang van en verbeteringen in de CRM-strategie.

Freelance CRM managers hebben een sterk analytisch vermogen en kunnen effectief communiceren. Dit is belangrijk omdat zij met behulp van CRM-tools gegevens analyseren en de cijfers vervolgens vertalen in heldere rapporten. Verder hebben ze een goed aanpassingsvermogen en zijn ze op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van klantenbinding. Sommige freelance CRM managers hebben een meer technische achtergrond. Zij helpen niet alleen met de implementatie van een strategie, maar kunnen ook aanbevelingen doen voor de keuze van CRM software en ervoor zorgen dat deze op de juiste manier geconfigureerd worden. Ze helpen daarnaast bij het ontwerpen en indelen van klantendatabases.

3. Freelance CRM consultant gezocht: hoe vind je de juiste zzp’er?

Kunnen jouw klantenrelaties een boost gebruiken, of wil je jouw ratings in Google reviews of op Trustpilot omhoog krijgen? Ga dan op zoek naar een zzp CRM consultant op de freelance website van Malt. We geven een paar tips om de juiste zzp’er te vinden voor jouw team:

  • Ervaring. Een CRM consultant heeft een strategische rol en wanneer een freelancer zijn of haar werk goed doet kan dit een grote impact hebben op de groei van een bedrijf. Het is daarom een pluspunt als ze al ervaring hebben in de sector waarin je actief bent. Bekijk op het Maltprofiel van freelancers wat voor opdrachten zij in het verleden hebben gedaan en ga voor iemand die vergelijkbare opdrachten heeft gedaan.
  • Tarief. De freelancers op de website van Malt geven op hun profiel aan wat hun gemiddelde dagtarief is. Dit bedrag kun je zien als een indicatie voor de uiteindelijke offerte. In de meeste gevallen zullen freelance CRM consultants een inschatting maken van de totale hoeveelheid werk en hiervoor een uurtarief in rekening brengen. Aarzel niet om contact op te nemen met interessante profielen en om een offerte te vragen.
  • Reputatie. Freelancers bouwen op het platform van Malt bij elke opdracht aan hun reputatie. Dit gebeurt in de vorm van beoordelingen op hun profiel, aan het eind van elk project wordt een opdrachtgever namelijk gevraagd om feedback te geven. Bekijk de reviews op het Maltprofiel van de freelancer om alvast een idee te krijgen van hoe hij of zij werkt. Op die manier selecteer jij de zzp’er die het beste bij jouw team past.