Web Editors freelancers

    - De grootste community van talenten in digitale beroepen
    - Een vereenvoudigd beheer van al je opdrachten
    - Begeleiding en op je behoeften afgestemde diensten

Vind een Web Editors

Malt is een freelance marketplace waar vraag en aanbod samenkomen

Malt is geen agency noch job board. Klanten zoeken makkelijk naar de juiste profielen en komen rechtstreeks in contact met freelancers.

icon of people doing a high five
70k opdrachtgevers

Vinden bij ons betrouwbare freelancers

+800K freelancers

Boosten hier hun carrière

1 oplossing

Om hun samenwerking te versterken

Met freelancers werken was nog nooit zo simpel

Van registratie tot betalingen, Malt maakt het makkelijk.

number 1
Vind jouw freelancer

Browse door de profielen van freelancers en neem direct contact op met degenen die je aanspreken, of plaats gelijk een opdracht om een reactie te krijgen van freelancers die aan je specificaties voldoen.

number 2
Online overeenkomsten

Chat rechtstreeks met freelancers via onze interface, maak je keuze en accepteer met één klik een offerte.

number 3
Eenvoudige betalingen

Profiteer van flexibele betalingsmethoden, zoals vooruitbetaling of facturen. Freelancers worden snel betaald aan het einde van het project.

Tarieven van Web Editor freelancers

Het gemiddelde dagtarief van ervaren freelancers bedraagt € 261.

Hun dagtarief verschilt afhankelijk van de stad waarin ze zich bevinden. Voorbeeld: het dagtarief van een Web Editor in Amsterdam is €395 terwijl die in Rotterdam €395 is, of €500 in Eindhoven.

Web Editor: Inzicht in zijn of haar beroep en zijn of haar prestaties

Wat is een webredacteur? Webredacteuren schrijven redactionele teksten die geschikt zijn voor digitale media. Ze houden bijvoorbeeld rekening met SEO (Search Engine Optimization) en zorgen ervoor dat teksten beknopt en dynamisch zijn, dat ze het juiste aantal karakters hebben en dat er hyperlinks in staan. Een webredacteur kan verschillende soorten teksten leveren, zoals productartikelen, functiebeschrijvingen, reclameteksten en meer.

3 Tips om de juiste freelance webredacteur te vinden

Wat doet een webredacteur?

Webredacteuren produceren teksten die op het internet gepubliceerd worden. Het internet is interactief en daar moet de content op aangepast zijn. Zo kunnen er comments onder een tekst worden geplaatst, staan er hyperlinks in, moet het binnen een bepaald webdesign passen dat op verschillende apparaten (mobiel, desktop, tablet) weergeven kan worden en moet het voldoen aan bepaalde SEO-eisen (zoekwoorden, etc.).

Een webredacteur kan foutloos goede teksten schrijven en corrigeren en heeft kennis van lay-out en HTML-regels. Door deze vaardigheden te combineren zorgt hij of zij ervoor dat de teksten voldoen aan jouw redactionele eisen en dat ze in de juiste stijl zijn geschreven.

Sommige webredacteuren schrijven de teksten niet alleen, maar zetten ze ook meteen online, bijvoorbeeld op een website, blog of mobiele app. In dat geval is het belangrijk dat zij kennis hebben van CMS (content management systemen).

Om een duidelijk overzicht te geven van het werk en de voortgang kan een freelance webredacteur een publicatieschema opstellen. Het is ook mogelijk dat zo’n schema door de opdrachtgever wordt aangeleverd.

Tot slot zorgt de webredacteur ervoor dat teksten gezien en gelezen worden:

  • Gezien: door zoekmachines, omdat ze de juiste titels en zoekwoorden bevatten.
  • Gelezen: door de doelgroep, omdat de teksten de interesse van de lezer wekken en vasthouden. Het moeten vlotte en leesbare teksten zijn met een onderwerp dat boeit.

2. Wat voor teksten schrijft een freelance webredacteur?

Pagina’s voor websites en apps

Of websiteteksten nou een informatief doel (de activiteit presenteren, referenties geven, etc.) of een commercieel doel (sales, contact leggen, etc.) hebben, moeten ze aan bepaalde regels voldoen om genoeg verkeer te genereren. Daarom schrijft een freelance webredacteur teksten die door zoekmachines gevonden worden waarvan de inhoud het publiek aanspreekt, omdat het informatief of leuk is.

Blogposts

Een blog is voor een merk een effectieve manier om interessante content te creëren voor de doelgroep, en tegelijkertijd de organische vindbaarheid van de website te verbeteren. Een freelance webredacteur helpt door onderzoek te doen naar de onderwerpen die een opdrachtgever aanlevert, daar artikelen over te schrijven en die regelmatig te publiceren.

Social media-posts

Social media (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, etc.) kan, net als een blog, zorgen voor meer naamsbekendheid en organisch verkeer. Een freelance webredacteur optimaliseert posts voor verschillende kanalen. Hij of zij is goed op de hoogte van hoe beknopt teksten moeten zijn en wat voor referenties ze moeten bevatten.

E-mails

E-mailcampagnes (nieuwsbrieven, marketingmails, etc.) maken geen onderdeel uit van je SEO-strategie, maar als je wilt dat ze gelezen worden door je doelgroep, moeten ze correct geschreven zijn. Webredacteuren hebben kennis van pagina indeling en ze schrijven dynamisch. Dat zijn toevallig ook de kwaliteiten die ervoor zorgen dat jouw mails gelezen worden! Daarnaast zorgt de webredacteur ervoor dat de stijl in de mailcampagnes overeenkomt met de stijl op je website en/of apps.

3. Hoe brief je een freelance webredacteur?

Een goede briefing voor een freelance webredacteur bevat in elk geval de volgende elementen:

  • Referentiemateriaal. Laat marketingmaterialen uit eerdere campagnes zien, zoals folders, websites of een catalogus. Zo krijgt de webredacteur een beeld van het bedrijf en de stijl die jij verwacht.
  • Doelstellingen. Vertel duidelijk wat je verwachtingen van deze opdracht zijn. Is het de bedoeling dat de teksten zorgen voor een verbetering van de sales of wil je de doelgroep alleen vermaken?
  • Een stijlgids. In dit document staat beschreven wat de regels zijn voor de inhoud en de vorm van marketingmateriaal. In een stijlgids staat welke onderwerpen er behandeld worden, welke toon en stijl wordt aangehouden, wat de doelstellingen zijn en wat het productieproces is (door wie wordt de tekst goedgekeurd, hoe wordt de content op de website geplaatst, etc.)
  • Planning. Geef het project een kader door een tijdlijn voor te stellen aan de freelancer. Geef aan wanneer de verschillende stappen in het productieproces doorlopen moeten worden, vanaf de goedkeuring van de content goed tot de integratie en de distributie.