Een freelancer zoeken Een project indienen
Malt welcom

Welkom op het Malt-profiel van Thomas!

Met Malt heb je toegang tot de beste freelance consultants voor jouw opdrachten. Neem contact op met Thomas om te vertellen waaraan je behoefte hebt of zoek andere profielen op Malt.

Thomas Varekamp

Data Science & Data Strategie

Kan reizen naar Rotterdam

  • 51.92278
  • 4.47578
  • Indicatief tarief € 800 / dag
  • Werkervaring 2-7 jaar
Een opdracht voorstellen De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Thomas hebt geaccepteerd.

Deze freelancer heeft aangegeven fulltime beschikbaar te zijn, maar heeft dit meer dan 7 dagen niet meer bevestigd.

Een opdracht voorstellen De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Thomas hebt geaccepteerd.

Locatie en reizen

Locatie
Rotterdam, ZH, Nederland
Kan bij je op kantoor werken in
  • Rotterdam en 50 km rondom

Voorkeuren

Tijdsduur van de opdracht
  • tussen 1 en 3 maanden
  • tussen 3 en 6 maanden
  • ≥ 6 maanden

Checklist

Malt-handvest ondertekend
Het handvest bekijken

Geverifieerd e-mailadres

Talen

  • Nederlands

    Tweetalig / moedertaal

  • Engels

    Volledige professionele capaciteit

Categorieën

Vaardigheden (11)

Thomas in het kort

In mijn leven zijn er altijd twee overkoepelende thema's geweest:

1. Ik ben altijd nieuwsgierig.
2. Ik hou van creëren.

Ik begon muziek te maken op de computer toen ik 12 jaar oud was, zonder enige muzikale ervaring te hebben.

Ik vond het heerlijk om mijn tanden in een onbekend onderwerp te zetten en mijn creativiteit te gebruiken om iets tastbaars te creëren.

Het was mijn eerste ervaring met ondernemerschap en hoe de operaties van bedrijven werken.

Tijdens mijn masters in Business Information Management ontdekte ik data science. Bij het ontwikkelen van data oplossingen zijn nieuwsgierigheid en creativiteit essentieel.

Na 2 jaar gewerkt te hebben als data scientist en vervolgens 1,5 jaar als management consultant in data science, heb ik gemerkt dat bedrijven stoeien met het maximaliseren van de waarde die ze uit data halen.

Meestal komt dit neer op een verkeerde afstemming tussen de business en de data oplossingen.

Mijn passie is om die kloof te overbruggen. Dit doe ik door het begrijpen wat de business nodig heeft, om vervolgens de meest waardevolle inzichten en tools te ontwikkelen zodat het bedrijf meer waarde uit data haalt.

Werkervaring

CAPGEMINI - Capgemini Organisation

Consultancy & auditing

Senior Management Consultant Data Science

maart 2021 - Vandaag (1 jaar en 6 maanden)

▪ Led the effect measurement analytics team within a large Dutch bank. Developed and executed an effect measurement methodology which was used to measure and improve 10+ detecting financial crime related initiatives. This indirectly saved the bank €100M+ in fines.

▪ Designed and executed the analysis where the effect of 20+ employee trainings on performance was evaluated using multilevel models at a large Dutch bank.

▪ Developed a web-application that gives insights in the billability of consultants that is used in multiple countries. Including revenue forecasts, demand forecasts, supply forecasts and attrition rates.

▪ Developed new data science related service offerings for clients.

Hogeschool Rotterdam

Onderwijs & e-learning

Data & Analytics Adviseur

oktober 2020 - Vandaag (1 jaar en 10 maanden)

Leading the development of a data analytics bachelor program at Rotterdam University of Applied Sciences in 2022 for 60+ students.

Springco | Urban Analytics

Vastgoed

Data Scientist

februari 2019 - maart 2021 (2 jaren en 1 maand)

▪ Enabled the weekly valuation of 8.000.000+ real estate objects with an error score of ~7% through the creation of neural network and extreme gradient boosting algorithms.

▪ Built an algorithm that analyzes the cost-effectiveness of investments in 160.000+ buildings.

▪ Developed 10+ dashboards and web-applications for both internal and external use that combined have over 4.000+
views.

▪ Used natural language processing to evaluate the willingness to become more sustainable in 10.000+ households.

▪ Gave presentations to stakeholders and clients on methodologies, results and conclusions.

Activision

Vermaak & vrije tijd

Marketing Analist Intern

augustus 2015 - januari 2016 (5 maanden)

Opleidingen