Een freelancer zoeken Een project indienen
Malt welcom

Welkom op het Malt-profiel van Ronald!

Met Malt heb je toegang tot de beste freelance consultants voor jouw opdrachten. Neem contact op met Ronald om te vertellen waaraan je behoefte hebt of zoek andere profielen op Malt.

Ronald Piters

Adviseur en Coach klantgericht werken

Kan reizen naar Maastricht

  • 50.8512
  • 5.6909
  • Indicatief tarief € 750 / dag
  • Werkervaring 7+ jaar
Een opdracht voorstellen De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Ronald hebt geaccepteerd.

Deze freelancer heeft aangegeven parttime beschikbaar te zijn, 1 dag per week, maar heeft dit meer dan 7 dagen niet meer bevestigd.

Parttime , 1 dag per week

Een opdracht voorstellen De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Ronald hebt geaccepteerd.

Locatie en reizen

Locatie
Maastricht, Nederland
Kan bij je op kantoor werken in
  • Maastricht en 50 km rondom

Voorkeuren

Bedrijfsomvang
  • 50 - 249 personen
  • 250 - 999 personen

Checklist

Malt-handvest ondertekend
Het handvest bekijken

Geverifieerd e-mailadres

Talen

  • Nederlands

    Tweetalig / moedertaal

  • Engels

    Volledige professionele capaciteit

  • Duits

    Basiskennis

Categorieën

Vaardigheden (40)

Ronald in het kort

Ik ben een betrouwbare en nieuwsgierige professional die de werksituatie snel overziet. Vriendelijk, respectvol, en resultaatgericht. Ik denk mee, ben betrokken en gericht op vernieuwing. Daarnaast communicatief vaardig van hoog tot laag, persoonlijk én integer in de omgang (klantgericht). Het prettigst voel ik mij in een professionele werkomgeving met open deuren, heldere verwachtingspatronen, met oog voor creativiteit én efficiëntie. Ik werk zowel graag zelfstandig als samen, al dan niet in teamverband.

U kunt mij inzetten als adviseur onderzoek en klantgericht werken. In dat kader doe ik customer journey trajecten en mystery visits met coaching ter optimalisering van dienstverlening en communicatie. Ondermeer voor ING, Renault, Hyundai, Blokker, Auping en Hema. Verder ben ik in te zetten als sparring partner voor strategie en de vertaalslag naar een marketing- en/of communicatieplan. Ook voor een kort artikel (o.a. in De Telegraaf, Wegener, A&C Media) of webtekst draai ik mijn hand niet om. Daarnaast heb ik ervaring als (bijles)docent, tutor en afstudeerbegeleider van HBO- en Universiteitsstudenten.

Werkervaring

VIEWINSIGHT

Customer Research, Marketing, Communication, Sales

Maastricht Area, Netherlands

juli 2012 - Vandaag (10 jaren en 11 maanden)

'Seeing with customer insight'!, Your adress for insight oriented approaches to customer care optimization, (marketing) research and (visual) communication coaching. We conduct qualitative research and mystery feedforward visits as well as quantitative research. Our aim is to achieve extraordinary results by linking the 'soft' aspects of your organization to the 'hard' aspects. We also write your marketing- and / or communication plans, give marketing advise, write and edit articles and text, give workshops, do (guest)lecturing, coaching for entrepreneurs and students or hold an inspiring Keynote. Consult our website for the companies we work(ed) with.

Gelukkige Klanten

Owner and Customer happiness director @ linkedin Group Gelukkige Klanten/ Happy Customers

Maastricht Area, Netherlands

januari 2017 - Vandaag (6 jaren en 5 maanden)

Managing customer happiness by creating a community of professionals who love customer focus. We inspire you through interdisciplinarity. Learning from each other and working together are key. Meet, become a member and participate!

Zuyd Hogeschool | Zuyd University of Applied Sciences

Lecturer Facility Management

Heerlen, Limburg, Nederland

mei 2020 - september 2021 (1 jaar en 4 maanden)

Familiarize bachelor students with research skills and statistics, service management and performance management. In the role of teacher, tutor, course coordinator and coach of graduates.

NCOI Opleidingen

Member of the professional field committee Online Marketing & Communication and Organisation

Hilversum

januari 2017 - januari 2018 (1 jaar)

Advising and shaping the curriculum of the programs Communication and Organisation (Schoevers) and Online Marketing and Communication.

EBC-community

Customer Engagement Consultant

Maastricht Area, Netherlands

december 2015 - december 2017 (2 jaren)

Training business development coach and working as customer engagement consultant according to the Peer.Co open software platform to succesfully enhance and monitor performance and customer engagement.

A en C Media BV

Freelance Journalist

Maastricht Area, Netherlands

januari 2015 - januari 2016 (1 jaar)

Interviewing (extraordinary) people, writing articles on various topics and text-image advice.

Zuyd Hogeschool | Zuyd University of Applied Sciences

Guest Lecturer

Heerlen

januari 2015 - januari 2016 (1 jaar)

Teaching within the Minor Consumer Behavior and Innovation (About customer engagement and choice behavior) at the faculty Facility Management.

Mobiel-Reclame B.V.

Sales Consultant

Tüddern (D)

november 2011 - februari 2013 (1 jaar en 3 maanden)

Customer advice, acquisition (outbound), determining target groups, customer relations, intake of new employees.

Wegener Media BV

Freelance journalist

Maastricht Area, Netherlands

januari 2011 - januari 2012 (1 jaar)

Interviewing (extraordinary) people, writing articles on various topics and text-image advice.

Cubiss - Cubiss

Research Consultant

januari 2009 - januari 2010 (1 jaar)

Responsible for customer and communication research and advice to public libraries. Developing and presenting workshops. Strategic stock policy from a marketing perspective and analyses aimed at customer performance. Writing articles and cooperating with segmentation and the development of a customer research panel.

Blick Marktonderzoek BV

Senior research manager

januari 2008 - januari 2009 (1 jaar)

Responsible for initiating and coordinating quantitative and qualitative customer satisfaction (i.e. D-Reizen, E.ON, Centers of Art) and communication research Janssen-(Cilag).

Provincie Limburg

Supervisor Customer Research/ Knowledge Manager

januari 2007 - januari 2008 (1 jaar)

Coördinate and setup organisational customer desire research (KWO); advising and supporting the departments. Supervising the project leaders network, Writing short reports and presentation in board and management meeting.

Tilburg University - Tilburg University

Lecturer

januari 2007 - januari 2008 (1 jaar)

Teaching the bachelor courses 'Cultural Marketng', 'Media and Cultural Policy' and the mastercourse 'Campaign and Policy Evaluation'. - Book cover design research: - Sanoma Publishers. Presentation about book cover research "Alles over covers" - Initiator and co-organisor conference on the marketing of books: "Cover Stories" in Amsterdam. - Research towards the role of children's book covers in choice behavior (about the effect and use of photos on the front cover)

ZOwonen.com

Policy Advisor

januari 2005 - januari 2007 (2 jaren)

Responsible for tuning the policy around the stock of houses from a marketing perspective. Setup communication research, selecting the research agency. Preserving data quality. Setup customer segmentation, selection agency for implementation. Attending trainee research towards customer relation management.

Flycatcher Internet Research

Senior Researcher

januari 2003 - januari 2004 (1 jaar)

Responsible for planning and customer research (Rockwool) and experience research aimed at P&O departments. Planning and control project progress, editing reports, attending client briefings and writing propositions developing questionnaires, data-analysis, coaching junior researchers.

Motivaction International

Research Consultant

januari 2002 - januari 2003 (1 jaar)

Responsible for the (technical) research quality of segmentation (Mentality sociographics in marketing) and attitude research for various companies (i.e.: Heineken). Cooperate with the creation of commercial projects, customer contact and interviewers instruction, writing and editing presentations and reports.

Tilburg University - Tilburg University

Ph.D. and Postdoctoral research fellow

januari 1996 - januari 2002 (6 jaren)

From 1996 - 2000 (Ph.D-student): Initiating and conducting research towards the role of the book cover in processes of customer choice. Teaching and coaching students, writing papers and articles, act as a speaker on national as well as international conferences. Dissertation: "Will I like this book? Genre recognition and preference formation on the basis of the front book cover. Maastricht: Shaker Publishing, ISBN, 90-423-0121-X. From a customer psychological perspective - based on the PAR-model of Van Raaij - it is made clear empirically that book covers communicate the type of book, and that typically perceived exemplars of a specific type affect initial preference. From 2000 - 2002 (research fellow and project manager): Initiating and conducting (Internet) research towards the role of affect in reading enjoyment, coaching students with their thesis, writing articles.

RenM|Matrix - Onderzoeksbureau

Research Consultant

januari 1999 - januari 2001 (2 jaren)

Participating in and advising on research projects for Audax - Betapress (1999) and ANWB - Media (2001) concerning communication effect.

Public Library Geleen and Sittard (via Topstart)

Head of a library branch and information professional

januari 1991 - januari 1993 (2 jaren)

In Geleen as a Head of a library branch. Responsible for the media acquisition, providing information, magazine administration, lending en accompaniment of class visits.

Opleidingen