Ik stak met jeugdige vlijt twee diploma’s op zak: licentiaat vertaler en postgraduaat cultuurwetenschappen. Daarna werkte ik zo’n vijftien jaar in het marketing- en communicatielandschap. Toffe jobs, die mij toch onvervuld lieten. Slechts het voorspel van wat komen zou: de schrijverij.
Ik was van kindsbeen af verzot op taal. Opstellen, boekbesprekingen, dictees, ... allemaal vingeroefeningen voor later.
Sinds oktober 2011 ben ik freelance copywriter. Mijn grootste troef? Ik maak complexe of droge kost helder en wervend, en heb tonnen ervaring met zakelijke en commerciële teksten. Van copy voor brochures en directmailcampagnes, tot jaarverslagen en websiteteksten.
Ik schrijf, herschrijf en redigeer teksten in het Nederlands. Bovendien vertaal ik vanuit het Engels en het Frans naar het Nederlands. En dat alles volgens de regels van de kunst, in de taal van het doelpubliek.
In totaal staat er dus meer dan 25 jaar ervaring in marketing en communicatie op mijn teller. Omdat ik voor verschillende opdrachtgevers en in diverse sectoren werk, ben ik van veel markten thuis. Topics waarmee ik uitstekend vertrouwd ben: interieur, design, architectuur, outdoor, kunst, lifestyle, food, hr, vastgoed, toerisme. Maar schotel mij gerust een ander onderwerp voor: ik leer graag bij.