Een freelancer zoeken Een project indienen
Malt welcom

Welkom op het Malt-profiel van Nathalie!

Met Malt heb je toegang tot de beste freelance consultants voor jouw opdrachten. Neem contact op met Nathalie om te vertellen waaraan je behoefte hebt of zoek andere profielen op Malt.

Nathalie Van Berkom

Communicatie-adviseur | designer | PM

Kan reizen naar Den Haag

  • 52.08
  • 4.31135
  • Indicatief tarief € 125 / dag
  • Werkervaring 2-7 jaar
Een opdracht voorstellen De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Nathalie hebt geaccepteerd.

Deze freelancer heeft aangegeven fulltime beschikbaar te zijn, maar heeft dit meer dan 7 dagen niet meer bevestigd.

Een opdracht voorstellen De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Nathalie hebt geaccepteerd.

Locatie en reizen

Locatie
Den Haag, Nederland
Kan bij je op kantoor werken in
  • Den Haag en 50 km rondom

Voorkeuren

Tijdsduur van de opdracht
Liever:
  • tussen 1 en 3 maanden
  • tussen 3 en 6 maanden
  • ≥ 6 maanden
Vermijd:
  • ≤ 1 week
  • ≤ 1 maand
Sector
Liever:
  • Banken & verzekeringen
  • Consultancy & auditing
  • Cultuur
  • Defensie
  • Detailhandel
+32 andere
Vermijd:
  • Architectuur & stedenbouwkunde
  • Automobiel
  • Biotechnologie
  • Civiele techniek & bouwkunde
  • Energie
+9 andere
Bedrijfsomvang
Liever:
  • 50 - 249 personen
  • 250 - 999 personen
  • 1000 - 4999 personen
  • ≥ 5000 personen
Vermijd:
  • 1 persoon
  • 2 - 10 personen
  • 11 - 49 personen

Checklist

Malt-handvest ondertekend
Het handvest bekijken

Geverifieerd e-mailadres

Talen

  • Nederlands

    Tweetalig / moedertaal

  • Engels

    Tweetalig / moedertaal

  • Duits

    Basiskennis

Categorieën

Vaardigheden (35)

Nathalie in het kort

Mijn naam is Nathalie en ik ben een Nederlandse ervaren projectmanager, web designer, communicatie-adviseur en UX/UI designer en ik ben opzoek naar een uitdagende baan in Nederland (of het buitenland).

Ik ben hardwerkend en sta altijd open voor feedback, als het een product of de service kan verbeteren. Ik gebruik een creatieve benadering om problemen op te lossen en als een teamspeler werk ik graag met collega’s om implementeerbare oplossingen voor onze klanten te bieden; Mede dankzij mijn opleiding Communicatie kan ik goed aanvoelen waar de pijnpunten liggen en hoe ik deze bespreekbaar kan maken.

Ik ben een betrouwbaar persoon die goed is in time management en analytisch denken. Ik ben altijd energiek en leergierig om nieuwe vaardigheden te leren. Collega’s kunnen erop vertrouwen dat ik op tijd ben.
Ik ben flexibel in mijn werkuren, thuiswerken of op kantoor is geen probleem. Ook ben ik bereid voor mijn werk te verhuizen.

Werkervaring

Opklopper

Digitaal bureau & IT-consultancy

Freelance projectmanager

Amsterdam, Nederland

augustus 2021 - Vandaag (1 jaar en 1 maand)

Ik help het team om een beter inzicht te krijgen in de nieuwe en lopende projecten, de ervaring van de klanten van het bureau te verbeteren en de werkefficiëntie binnen het team te verhogen, door een Agile-gebaseerde workflow toe te passen.

Ik bespreek de behoeften van de klanten, schets ontwerpen voor hun platformen en zorg dat de projecten voldoen aan hun wensen, terwijl ik rekening houdt met het budget van de klant.

Vrije Universiteit Amsterdam

Digitaal bureau & IT-consultancy

Freelance communicatie-adviseur

Amsterdam, Nederland

augustus 2021 - Vandaag (1 jaar en 1 maand)

Ik ben verantwoordelijk voor alle communicatie binnen het migratieproject genaamd ‘[email protected]’. Dit project is gericht op het verbeteren van de online werkomgeving voor studenten, medewerkers en derden en maak werken op afstand toegankelijker.

Ik onderhoud nauw contact met managers, faculteitsdirecteuren en de medewerkers, om ervoor te zorgen dat iedereen goed op de hoogte is van de voortgang van het project.

Private Swiss company

Videogames & animatie

Freelance UX designer en website tester

Zürich, Zwitserland

mei 2021 - juli 2021 (2 maanden)

Dit bedrijf bouwt trading platformen voor bitcoin traders.Mijn taak is om de platformen te testen op gebruiksvriendelijkheid en functionaliteiten. Ik bel daarnaast met de klantenservice om te controleren hoe zij met de gebruiker omgaan en of ze voldoende kennis hebben om de gebruiker goed te kunnen helpen. Na afloop lever ik een kort tekstueel rapport op met mijn bevindingen en feedback-punten.

StrateX B.V.

HR / personeelsbeleid

Freelance UX designer en eindverantwoordelijk voor design implementatie

Rotterdam, Nederland

april 2021 - mei 2021 (1 maand)

Er moest een nieuwe mobiele gebruikersinterface ontworpen worden voor de workforce management-software die StrateX aan zijn klanten levert. Tijdspanne was een maand en met snelle werksprints, schetsen en brainstormsessies leverde ik een mobiel UI-prototype aan de ontwikkelaars, dat aan alle vereisten voldeed en voldeed aan de wensen en behoeften van StrateX.

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Digitaal bureau & IT-consultancy

Technische ondersteuning en floorwalker (centraal contactpunt voor VIP kamerleden)

Den Haag, Nederland

september 2020 - april 2021 (7 maanden)

Tijdens de verkiezingen regelde ik de communicatie tussen collega’s en managers. Dit tijdelijke project richtte zich op het verwijderen van demissionaire kabinetsleden uit hun ambt en het opnieuw installeren van nieuwe leden, daarbij installeerde ik hun nieuwe benodigde apparatuur en gaf ik technische en persoonlijke ondersteuning, om een soepele overgang tussen politici te creëren.

CBR

Digitaal bureau & IT-consultancy

Lead UX designer en projectleider

Rijswijk, Nederland

september 2020 - januari 2021 (4 maanden)

Ik leidde het ontwerpproces en de ontwikkeling van de selfservice portal en focuste daarbij ook op de communicatie tussen de teams van IT-specialisten. Ik heb gestroomlijnde ontwerpen en processen gecreëerd waarbij rekening is gehouden met verschillende systeembeperkingen. Er werd gebruik gemaakt van een SAAS-product (TOPdesk).

CBR

Digitaal bureau & IT-consultancy

Teamleider IT afdeling (centraal contactpunt werknemers, klanten en derde partijen)

Rijswijk, Nederland

mei 2020 - januari 2021 (8 maanden)

In deze positie was ik verantwoordelijk voor het bieden van begeleiding en ontwikkelingsmogelijkheden binnen een team van 10 servicedeskmedewerkers. Ik waarborgde de kwaliteit van het geleverde werk van het team, zorgde voor een sterke en soepele communicatie tussen werknemers en klanten en ik hielp mijn teamleden met hun ontwikkelingen, door middel van maandelijkse gesprekken. Zo leerde ik iedereen goed kennen en kon ik ze persoonlijk beter begeleiden. Hier hecht ik als contactpunt voor mijn collega’s veel waarde aan, aangezien iedereen gelukkig moet zijn binnen de werkomgeving.

Door een duidelijke communicatie-route op te stellen tussen klanten, werknemers en managers, is er gedurende mijn zit als senior ICT servicedeskmedewerker geen belangrijke informatie verloren gegaan. De processen binnen het bedrijf zijn daarnaast tekstueel duidelijk vastgelegd. Hierdoor hebben wij als team nieuwe werknemers snel kunnen inwerken en bleef het team goed draaiende.

Tot slot heb ik geleerd snel prioriteit te geven aan zwaar meewegende problemen om op een georganiseerde en geplande manier te reageren op kritieke prioriteiten. Door tactisch en kritisch te kijken naar kritieke prioriteiten, verminderde de werkdruk van het team, voelden medewerkers zich minder gestrest en kregen ze meer ruimte om zich professioneel te ontwikkelen.

OneTap

Digitaal bureau & IT-consultancy

UX / UI design stagiair (optimaliseren van contactkanaal tussen bedrijf en doelgroep)

januari 2020 - mei 2020 (4 maanden)

Mijn opdracht was het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van een klantenportaal. Via dit portaal loopt al het contact tussen de klant en OneTap. Via dit portaal moet de klant ook zijn/haar producten aanschaffen, dus het is van belang dat de gebruiker op een logische wijze door het hele portaal wordt begeleid, met als doel meer conversie te behalen.

Als nevenproject bouwde ik responsieve websites in WordPress met behulp van HTML en CSS voor de klanten van OneTap en heb ik flyers gemaakt voor een Nederlandse kunstenaar, om zijn werk beter te kunnen verkopen.

CBR

Digitaal bureau & IT-consultancy

Communicatie-adviseur en technische support (eerstelijns contact werknemers)

Rijswijk, Nederland

augustus 2019 - januari 2020 (5 maanden)

Naast technische support leveren, was ik ook verantwoordelijk over de communicatieprocessen binnen de IT afdeling van het CBR. Indien werknemers, klanten of derde partijen tegen een probleem aanliepen op communicatiegebied, kwamen ze bij mij terecht om hun verhaal te doen.

Deze communicatie-bottlenecks besprak ik met collega’s om zo tot oplossing te komen. Dankzij het focussen op deze bottlenecks is het bestelproces en de communicatie tussen klanten en de IT-afdeling (door middel van automatisering)
verbeterd.

De nieuwe communicatieprocessen legde ik vast op het intranet van het CBR, zat alle 1500 werknemers binnen het bedrijf op de hoogte werden gesteld.

KPN B.V.

Telecommunicatie

UX / UI design stagiair

Amsterdam, Nederland

september 2018 - februari 2019 (5 maanden)

Als stagiair heb ik zowel veel zelfstandig als samen in een dynamische, hands-on en creatieve omgeving moeten werken.

Tijdens het project was ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van uitgebreid onderzoek en opstellen en uitvoeren van bruikbaarheid-testen met gebruikers. Het doel was om de gebruiksvriendelijkheid van KPN, Telfort en Simyo te verbeteren. Een deel van de bevindingen werden gebaseerd op deskresearch om de huidige trends in gebruikersgedrag binnen de telecommunicatiemarkt te identificeren.

Mijn communicatieve vaardigheden zijn sterk naar voren gekomen tijdens de gebruikerstesten. Gedurende de testen heb ik zorgvuldig vragen gesteld, om zo de kwaliteit van de antwoorden te waarborgen. Door middel van verschillende, creatieve methoden zoals brainstormen, card sorting en click-tests heb ik kunnen achterhalen waar de pijnpunten zitten in het systeem en hebben wij als team de apps van KPN, Telfort en Simyo gebruiksvriendelijker kunnen maken.

Deze stage heeft me verbeterd als UX designer. Daarnaast heeft het mij geleerd om beter informatie bij de gebruiker uit te vragen, te achterhalen welke informatie waardevol is voor de probleemoplossing en hoe ik alle bevindingen bondig en overzichtelijk kan formuleren in een onderzoeksrapport.

Opleidingen