Een freelancer zoeken Een project indienen
Malt welcom

Welkom op het Malt-profiel van Martijn!

Met Malt heb je toegang tot de beste freelance consultants voor jouw opdrachten. Neem contact op met Martijn om te vertellen waaraan je behoefte hebt of zoek andere profielen op Malt.

MartijnKuiper

Martijn Kuiper

Business consultant

Kan reizen naar Amsterdam

  • 52.37243
  • 4.89973
  • Indicatief tarief € 800 / dag
  • Werkervaring 7+ jaar
Een opdracht voorstellen De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Martijn hebt geaccepteerd.

Deze freelancer heeft aangegeven fulltime beschikbaar te zijn, maar heeft dit meer dan 7 dagen niet meer bevestigd.

Een opdracht voorstellen De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Martijn hebt geaccepteerd.

Locatie en reizen

Locatie
Amsterdam, NH, Nederland
Kan bij je op kantoor werken in
  • Amsterdam en 50 km rondom

Voorkeuren

Sector
Publieke sector

Checklist

Malt-handvest ondertekend
Het handvest bekijken

Geverifieerd e-mailadres

Talen

  • Engels

    Volledige professionele capaciteit

  • Nederlands

    Tweetalig / moedertaal

Categorieën

Vaardigheden (7)

Martijn in het kort

Als business consultant ben ik werkzaam op het snijvlak van business en IT. Ik heb zowel binnen de commerciële als publieke sector ervaring in het begeleiden van optimalisatie trajecten. Zo begeleid ik workshops om te komen tot root-cause analyse, verzorg ik de benodigde data analyse om te komen tot fact-based verbeteringen en initieer en begeleid ik de implementatie van verbeterinitiatieven. Dit doe ik aan de hand van verschillende methoden en technische vaardigheden veelal vanuit Lean Thinking.

Eindproducten:

Lean portfolio planning
Verbeter roadmap op basis van fact based data analyse
Analyse van Current State en Future state bedrijfsprocessen
Dashboard ontwikkeling en rapportage (Microsoft PowerBI)

Werkervaring

UWV

Business Consultant - Divisie Uitkeren at UWV

Amsterdam, Netherlands

maart 2021 - Vandaag (1 jaar en 4 maanden)

Als Business Consultant werkzaam bij de divisie Uitkeren voor het domein van de overige soorten werkeloosheidswetten (OSW). Als Business Consultant adviseer ik directie en management op het snijvlak van ICT en organisatie verandervraagstukken. In mijn functie als Business Consultant vertegenwoordig ik de gebruikersorganisatie als afnemer van de Informatie Voorziening voor het domein OSW. Daarbij heb ik een nadrukkelijke rol wanneer het gaat om het tijdig signaleren van noodzakelijke en gewenste vernieuwingen van systemen en voorzieningen (business IT alignment). Daarnaast geef ik advies om op verantwoorde wijze de doorontwikkeling en vervanging (lifecyclemanagement) te initiëren, zodat de kwaliteit en betrouwbaarheid van het applicatielandschap behouden blijft.

UWV

Business Consultant - WERKbedrijf | LSS Black Belt

april 2019 - maart 2021 (1 jaar en 11 maanden)

Als Business Consultant vertegenwoordig ik de gebruikersorganisatie als afnemer van de Informatie Voorziening voor het domein Dienstverlening. Daarbij heb ik een nadrukkelijke rol wanneer het gaat om het tijdig signaleren van noodzakelijke en gewenste vernieuwingen van systemen en voorzieningen (business IT alignment). Daarnaast geef ik advies om op verantwoorde wijze de doorontwikkeling en vervanging (lifecyclemanagement) te initiëren, zodat de kwaliteit en betrouwbaarheid van het applicatielandschap behouden blijft.

UWV

Senior Business Analist

Het Amsterdamse Bos, 1182 DA Amstelveen, Netherlands

mei 2018 - april 2019 (11 maanden)

Als Senior Business Analist vertaal ik complexe Business- IT vraagstukken naar oplossingen. Hierbij rekening houdend met bestaande organisatiestructuren, systemen, (bedrijfs-) processen, technologie en beleids en architectuur-richtlijnen.

UWV

Business Analist

Amsterdam, Netherlands

juni 2016 - mei 2018 (1 jaar en 11 maanden)

Als Business Analist vertaal ik Business- IT vraagstukken naar oplossingen. Hierbij rekening houdend met bestaande organisatiestructuren, systemen, (bedrijfs-) processen, technologie en beleids- en architectuur-richtlijnen.

Esize

Consultant Purchase 2 Pay / e-Procurement

Amsterdam, Netherlands

mei 2014 - mei 2016 (2 jaren)

Als business consultant verantwoordelijk voor het transparanter en efficiënter maken van inkoop- en factuur documentstromen m.b.v. de Esize software modules. Binnen Esize heb ik zowel in de rol van business consultant als in de rol van business analist diverse werkzaamheden uitgevoerd:
• Requirements engineering: Specificeren, prioriteren, verifiëren en valideren van functionele wensen en eisen en het vertalen hiervan naar efficiënte bedrijfsprocessen;
• Bedrijfsprocessen van de klant vertalen naar de inrichting van de Esize modules (SaaS);
• Maken van statistische analyses met behulp van ondersteuningsprogramma's als Excel, SAP Business Objects en Qlikview.
• Opstellen van functioneel ontwerpen in Visio en Aris m.b.t. Interfaces (stam en transactiedata);
• Verzorgen van de inrichting van de verschillende modules;
• Ondersteunen van testactiviteiten tijdens de Gebruikers Acceptatie Test;
• Verzorgen van trainingen aan functioneel beheerders en eindgebruikers;
• Verantwoordelijk voor het opstellen en verzorgen van projectdocumentatie conform Prince2
• Verantwoordelijk voor de externe projectoverdracht / decharge bij klant;
• Verantwoordelijk voor de interne projectoverdracht naar de afdeling Services & Support (beheersorganisatie Esize). Succesvol uitgevoerde procesoptimalisaties voor de volgende klanten:
• Delta Lloyd (Purchase 2 Pay)
• Holland Casino (Purchase 2 Pay)
• VolkerRail (Procurement)

Simac Techniek NV

Consultant Document Solutions / Purchase 2 Pay / e-Procurement

Ede, Netherlands

april 2013 - mei 2014 (1 jaar en 1 maand)

Simac Document Solutions heeft in april 2013 haar portfolio uitgebreid met de overname van het e-Invoicing product van Genpact. Naast het ICT product heeft Simac mij en een aantal collega's van het Genpact e-Invoicing Team geselecteerd om het product verder te ontwikkelen. Samen met mijn collega's hebben we e-Invoicing succesvol in het productportfolio van Simac DS geïntegreerd. Als business consultant document solutions verantwoordelijk voor het adviseren en implementeren van procesverbeteringen op het gebied van documentstromen. Denk hierbij aan formulierverwerking, document management, e-invoicing en purchase 2 pay software oplossingen.
• Requirements engineering: Specificeren, prioriteren, verifiëren en valideren van functionele wensen en eisen en het vertalen hiervan naar efficiënte oplossingen;
• Analyseren van organisatiebehoeften en voorbereiden van verbeteringen voor organisatieprocessen;
• Signaleren van risico's, knelpunten en afwijkingen;
• Bewaken en beheren van requirements tijdens projecten;
• Opstellen van een business case van de voorgestelde oplossing;
• Optreden als klankbord voor de business, projectteamleden, (software) leverancier
• Begeleiden en coördineren van analyses ten behoeve van voorgenomen veranderingen en ontwikkelingen binnen de klant organisatie Uitgevoerde procesoptimalisaties voor de volgende klanten:
• Inalfa Roof Systems (Purchase 2 Pay)
• ISS Facility Services (e-Invoicing)
• ROTO (e-Invoicing)
• Sunweb (e-Invoicing)

Genpact LLC

Consultant

Amsterdam, Netherlands

oktober 2008 - april 2013 (4 jaren en 6 maanden)

Als (business) consultant verantwoordelijk voor het begeleiden en adviseren van procesverbeteringen veelal met ondersteuning van informatietechnologie. Hiervoor werd de DMAIC cyclus van Lean Six Sigma gebruikt om een verbeterproject tot concrete uitvoering te brengen: Define, Measure. Analyze, Improve en Control. Hierbij werkte ik nauw samen met de business architect en informatie analist binnen het domein Administratieve Organisatie. Subject Matter Expert e-Invoicing Als specifiek aandachtsgebied ben ik bij Genpact verantwoordelijk geweest voor het digitaliseren van (financiële) documentstromen voor diverse klanten. Als projectmanager was ik verantwoordelijk voor de volgende taken en activiteiten binnen een optimalisatie traject:
• Opstellen van de business case t.b.v. de zakelijke rechtvaardiging van het project;
• Opstellen van projectplan en planning;
• Aansturing van het project en rapporteren aan stakeholders over de voortgang gedurende de looptijd van het project conform de Prince2 methodiek;
• Verantwoordelijk voor de oplevering van projecten binnen afgesproken doorlooptijd, budget en kwaliteit;
• Verantwoordelijk voor het borgen en bestendigen van kennisoverdracht door middel van het geven van opleidingen, instructies, workshops en presentaties aan medewerkers en externen. Uitgevoerde procesoptimalisaties voor de volgende klanten:
• Ahold (Contempus workflow)
• Ahold (optimalisatie van processen t.b.v. transitie naar Krakow, Polen)
• Maasstad Ziekenhuis (full scan optimalisatie ondersteunende bedrijfsprocessen)
• Groene Hart Ziekenhuis (full scan optimalisatie ondersteunende bedrijfsprocessen)
• Connexxion (full scan optimalisatie ondersteunende bedrijfsprocessen)
• Mediq (full scan optimalisatie ondersteunende bedrijfsprocessen)

Genpact

Employee Business Improvement Department

januari 2005 - december 2007 (2 jaren en 11 maanden)

Project employee financial shared service center.

ING - ING

Customer Representative agent (financial products)

januari 2003 - december 2004 (1 jaar en 11 maanden)

Opleidingen