Als grafisch ontwerper én redacteur/tekstschrijver bied ik een totaalconcept. Het gaat immers niet alleen om accurate content. Net zomin is een gelikte front-end voldoende als de inhoud niet klopt. In mijn aanpak laat ik vorm en inhoud, tekst en beeld gelijk opgaan.
De laatste jaren doe ik vooral projectwerk binnen het mbo-onderwijs, waar ik docenten begeleid bij onderwijsontwikkeling. Ik vervul een brugfunctie tussen de inhoudelijk deskundige docenten en het functioneel beheer; ik draag oplossingen aan voor een visueel aantrekkelijke en begrijpelijke interface; en ik vertaal de content naar prettig leesbaar en foutloos Nederlands. In deze skillset van vormgeving, ICT en taal voel ik me thuis, met de nadruk op taal.
De docenten beschikken weliswaar over didactische vaardigheden en grondige kennis van hun doelgroep, vaak ontbreekt het aan compact, begrijpelijk, foutloos en aantrekkelijk te schrijven. Het geeft enorme voldoening om daarin de verbeterslag te slaan.