- Standaard BoekhandelOmnichannel transformation lead - Standaard BoekhandelDETAILHANDELjuli 2021 - december 2022 (1 jaar en 5 maanden)Juni 2021: Mr Schotte vraagt een strategische oefening met zijn directieleden: Hoe kan Standaard Boekhandel zijn troeven van vandaag inzetten voor een sterke toekomst in deze omnichannel wereld?October 2021: De nodige transities zijn gedefinieerd en worden goedgekeurd. Ik word gevraagd om 6 domeinen van verandering uit te stippelen in samenwerking met een intern steerco.2022: Ambities worden verfijnd, nieuwe targets en reporting worden opgezet (inclusief nieuwe definities & processen voor stock-, winkel- & klantbeheer).
- Balls & GloryDigital transformation - Balls & GloryVOEDSELINDUSTRIEaugustus 2020 - maart 2022 (1 jaar en 7 maanden)2020: Wim Ballieu besluit dat hij zijn merk buiten de muren van zijn restaurants wil brengen. We hebben samengewerkt aan een aantal transities.Omnichannel: Doorvertaling touchpoints, journeys, doelgroepen & merk-inhoud.- Touchpoints: Gedurende de hele klantreis komt hij in aanmerking voor veel tools, dit proces hebben we in kaart gebracht en een voorstel gedaan voor een duidelijkere architectuur met metrics voor opvolging.- Inhoud: De spontane stroom van content maakte weinig onderscheid tussen de afzenders (het merk, de chef & de lokale operatoren) of het doel (inspiratie of activatie). Dit resulteert ook in de introductie van nieuwe seizoenen en een duidelijke rol voor PR of betalende partners.- Doelgroepen: De fysieke restaurantklant is niet noodzakelijk de omnichannelklant. We hebben verschillende doelgroepen getest en de media-uitingen hierop aangepast.- Menu: De keuze van een gerecht gebeurt op verschillende manieren buiten restaurants, op basis van internationale benchmarks hebben we zowel de presentatie als de bestelstroom van onze producten online herwerkt.Het bedrijf kreeg concrete tools om deze transformatie door te zetten:- Een vernieuwde baseline & merkessentie '100%boerenkost' die wordt uitgerold in assortiment, winkelinrichting & marketing.- Een draaiboek voor een nieuwe marketeer, met bijgewerkte seizoenen, berichten en doelgroepen- Een retailrapport, benchmarking van de verkoop in restaurants om te passen bij strategische doelen en seizoensgebonden menu's- Tests in productdiversificatie & branded content (in tijden van corona)
- mortierbrigadeDigital Strategy DirectorCONSULTANCY & AUDITINGjuli 2015 - juli 2017 (2 jaren)Toen Mortierbrigade kwam aankloppen domineerden ze reeds een decennia de creatieve sector . Ik werd betrokken in kader van digitale uitbreiding, na aankoop van het digitale atelier Group94.In team met Evert & Vincent nam ik het management van het digitale atelier op mij, tot de komst van Pieter Nijs. Ondertussen wonnen we pitches: ING, Canvas, Lotto, Campina, Kia, & uiteindelijk lanceerden we de units Mortier Digital, social & measure. Een mooi hoofdstuk met mooie mensen. Sinds zomer 2017, met de start van Laura, ben ik niet meer vast op de werkvloer te vinden.
- Bachelor of ManagementArtevelde Hogeschool Gent2007Bachelor, Communicatie management
- PsychologyGhent University2004Psychology