You're seeing this page as if you were . The main menu is still yours, though. Exit from immersion
Malt welcome

Welkom op het Malt-profiel van Koen!

Met Malt heb je toegang tot de beste freelance consultants voor jouw opdrachten. Neem contact op met Koen om te vertellen waaraan je behoefte hebt of zoek andere profielen op Malt.

Koen Verbrugge Digitale transformatie KV

Koen Verbrugge

Digitale transformatie
  • Voorgesteld tarief
    € 900 / dag
  • Werkervaring8-15 jaar
  • Antwoordpercentage100%
  • Antwoordtijd1 uur
De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Koen hebt geaccepteerd.
Locatie en reizen
Locatie
Arrondissement Gent, België
Kan bij je op kantoor werken in
  • Arrondissement Gent en omstreken (tot 50 km)
Checklist

Malt-handvest ondertekend

Het handvest bekijken
Geverifieerd e-mailadres
Talen
Categorieën
Deze profielen passen ook bij je zoekopdracht
Agatha FrydrychAF

Agatha Frydrych

Backend Java Software Engineer

Baptiste DuhenBD

Baptiste Duhen

Fullstack developer

Amed HamouAH

Amed Hamou

Senior Lead Developer

Audrey ChampionAC

Audrey Champion

Web developer

Vaardigheden (12)
Koen in het kort
Ik coach bedrijven & teams tijdens veranderende positionering of digitalisering.

Idealiter werk ik met klantgerichte, lerende bedrijven en zelfstandige teams, maar in realiteit werk ik vooral met bedrijven die daar heen willen.

Ervaring als strateeg bij Duke&Grace, Mortierbrigade, Standaard Boekhandel, Balls&Glory, Recupel, Wienerberger,...

Opgeleid in alles van organisatiecoach, operationele strategie, content strategie en een passie voor data & collaboratie.

Het belangrijkste is dat we elkaar verstaan, dus wees niet bang om te delen.
Werkervaring
  • Standaard Boekhandel
    Omnichannel transformation lead - Standaard Boekhandel
    DETAILHANDEL
    juli 2021 - december 2022 (1 jaar en 5 maanden)
    Juni 2021: Mr Schotte vraagt een strategische oefening met zijn directieleden: Hoe kan Standaard Boekhandel zijn troeven van vandaag inzetten voor een sterke toekomst in deze omnichannel wereld?

    October 2021: De nodige transities zijn gedefinieerd en worden goedgekeurd. Ik word gevraagd om 6 domeinen van verandering uit te stippelen in samenwerking met een intern steerco.

    2022: Ambities worden verfijnd, nieuwe targets en reporting worden opgezet (inclusief nieuwe definities & processen voor stock-, winkel- & klantbeheer).
    Strategische Planning Digitale Transformatie Business Analysis PMO operationeel management Positioneringsstrategie teamcoaching
  • Balls & Glory
    Digital transformation - Balls & Glory
    VOEDSELINDUSTRIE
    augustus 2020 - maart 2022 (1 jaar en 7 maanden)
    2020: Wim Ballieu besluit dat hij zijn merk buiten de muren van zijn restaurants wil brengen. We hebben samengewerkt aan een aantal transities.

    Omnichannel: Doorvertaling touchpoints, journeys, doelgroepen & merk-inhoud.

    - Touchpoints: Gedurende de hele klantreis komt hij in aanmerking voor veel tools, dit proces hebben we in kaart gebracht en een voorstel gedaan voor een duidelijkere architectuur met metrics voor opvolging.
    - Inhoud: De spontane stroom van content maakte weinig onderscheid tussen de afzenders (het merk, de chef & de lokale operatoren) of het doel (inspiratie of activatie). Dit resulteert ook in de introductie van nieuwe seizoenen en een duidelijke rol voor PR of betalende partners.
    - Doelgroepen: De fysieke restaurantklant is niet noodzakelijk de omnichannelklant. We hebben verschillende doelgroepen getest en de media-uitingen hierop aangepast.
    - Menu: De keuze van een gerecht gebeurt op verschillende manieren buiten restaurants, op basis van internationale benchmarks hebben we zowel de presentatie als de bestelstroom van onze producten online herwerkt.

    Het bedrijf kreeg concrete tools om deze transformatie door te zetten:

    - Een vernieuwde baseline & merkessentie '100%boerenkost' die wordt uitgerold in assortiment, winkelinrichting & marketing.
    - Een draaiboek voor een nieuwe marketeer, met bijgewerkte seizoenen, berichten en doelgroepen
    - Een retailrapport, benchmarking van de verkoop in restaurants om te passen bij strategische doelen en seizoensgebonden menu's
    - Tests in productdiversificatie & branded content (in tijden van corona)
    Customer Journey Reporting Positioneringsstrategie Digitale Transformatie Individuele Coaching
  • mortierbrigade
    Digital Strategy Director
    CONSULTANCY & AUDITING
    juli 2015 - juli 2017 (2 jaren)
    Toen Mortierbrigade kwam aankloppen domineerden ze reeds een decennia de creatieve sector . Ik werd betrokken in kader van digitale uitbreiding, na aankoop van het digitale atelier Group94.

    In team met Evert & Vincent nam ik het management van het digitale atelier op mij, tot de komst van Pieter Nijs. Ondertussen wonnen we pitches: ING, Canvas, Lotto, Campina, Kia, & uiteindelijk lanceerden we de units Mortier Digital, social & measure. Een mooi hoofdstuk met mooie mensen. Sinds zomer 2017, met de start van Laura, ben ik niet meer vast op de werkvloer te vinden.
    Reporting Digital Strategy Contentstrategie Business Development Branding Creative Direction User Research teamcoaching
Externe aanbevelingen
Opleidingen
  • Bachelor of Management
    Artevelde Hogeschool Gent
    2007
    Bachelor, Communicatie management
  • Psychology
    Ghent University
    2004
    Psychology