Malt welcome

Welkom op het Malt-profiel van Heino!

Met Malt heb je toegang tot de beste freelance consultants voor jouw opdrachten. Neem contact op met Heino om te vertellen waaraan je behoefte hebt of zoek andere profielen op Malt.

Heino Maitimu

Sr. Marketing Manager
  • Voorgesteld tarief
    € 960 / dag
  • Werkervaring15+ jaar
  • Antwoordpercentage100%
  • Antwoordtijd1 uur
De opdracht kan alleen van start gaan nadat je de offerte van Heino hebt geaccepteerd.
Locatie en reizen
Locatie
Amsterdam, Nederland
Kan bij je op kantoor werken in
  • Amsterdam en omstreken (tot 50 km)
Checklist

Malt-handvest ondertekend

Het handvest bekijken
Geverifieerd e-mailadres
Talen
Categorieën
Deze profielen passen ook bij je zoekopdracht
Agatha FrydrychAF

Agatha Frydrych

Backend Java Software Engineer

Baptiste DuhenBD

Baptiste Duhen

Fullstack developer

Amed HamouAH

Amed Hamou

Senior Lead Developer

Audrey ChampionAC

Audrey Champion

Web developer

Vaardigheden
Sector-expertise
Heino in het kort
Mijn naam is Heino Maitimu. Sinds 19 jaar werk ik als marketing professional aan de ontwikkeling van A-merken.

Ik help merken te groeien door de introductie van klantgerichte proposities en impactvolle campagnes. Dit veranker ik in een onderscheidende merkpositionering die raakt in zowel het hoofd als in het hart.

📈 Mijn expertise bestaat uit:
→ 𝗕𝗿𝗮𝗻𝗱𝗶𝗻𝗴: Brand Strategy en Implementatie
→ 𝗣𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝘁𝗶𝗻𝗻𝗼𝘃𝗮𝘁𝗶𝗲: Propositie Design, Pricing en impactvolle Go-to-Market
→ 𝗖𝗮𝗺𝗽𝗮𝗶𝗴𝗻𝗶𝗻𝗴: ATL en BTL, incl online performance
→ 𝗠𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 𝗦𝘁𝗿𝗮𝘁𝗲𝗴𝗶𝗲: Marktgedreven, scherpe keuzes, breed gedragen en toewerkend naar strakke executie

Merken waarvoor ik succesvol groei realiseerde zijn oa KPN, Qmusic, Start People, Simyo en MTV.

✅ Ik breng:
→ Hands-on executiekracht
→ Hoge Return on Marketing Investment
→ Klantgedreven, Agile en KPI-gericht werken
→ Evidence based marketing principes

Mijn persoonlijkheid kan getypeerd worden als sociaal, creatief, ruimdenkend, met een positieve benadering gericht op verbinding. (MBTI-test: ENFP)

In mijn vrije tijd zoek ik de natuur op om te skiën en kite surfen. Ik ben fervent verzamelaar van funk en soul op vinyl. En verrijk ik mijzelf graag met boeken, kranten en bij culturele evenementen en instellingen zoals het filmhuis of bij musea.
Werkervaring
  • A-merken: oa Simyo, BinckBank en Lyca
    Diverse Marketing Opdrachten
    CONSULTANCY & AUDITING
    januari 2017 - Vandaag (8 jaren en 1 maand)
    Amsterdam, Nederland
    Selectie van overige Freelance Projecten
    • Simyo: CEO geadviseerd over optimalisatie ATL-campagnes mbv consumentenonderzoek.
    • BinckBank: Manager Marketing geadviseerd bij rebranding ‘BinckBank naar Saxo Bank’.
    • Lyca Mobile: CMO geadviseerd over te introduceren propositie binnen nieuwe productcategorie.
    Branding Brand management Marktonderzoek Bedrijfsstrategie Marketing strategie Content Marketing Propositie ontwikkeling Product Development Communicatiestrategie
  • RGF Staffing
    Brand Strategist & Manager Marketing
    HR / PERSONEELSBELEID
    november 2021 - november 2022 (1 jaar)
    Almere Stad, Nederland
    RGF voert oa de uitzendmerken Start People, ASA en Unique. Als merkstrateeg begeleidde ik de transitie van een one-brand naar een multibrand strategie. Daarna werkzaam als Manager Marketing.


    Als Merkstrateeg:
    • Raad van Bestuur geadviseerd bij de herstructurering van de merkarchitectuur. Na grondige analyse het portfolio van 14 merken teruggebracht naar 8 scherp gepositioneerde merken.
    • Begeleiding implementatie: klantonderzoek, uitwerking van individuele merkproposities, agency selectie & briefing (oa met N=5, 180 en Natwerk), start creatie en hand-over naar lijnorganisatie.
    • Resultaten: Vereenvoudigd RGF merkenportfolio met verbeterde acquisitiekracht, breed draagvlak vanuit (business unit) directies en gereed voor verdere uitrol door marketing teams.

    Als Team Manager Marketing:
    • Leidinggevende van het Start People team (6 fte, €1,5 mio jaarbudget). Rapportage aan de CMO.
    • Aansturing op team deliverables: Start People OGSM, productie Touch/Tell/Sell-campagnes (oa inzet van online video, search en Out-of-Home), data analytics en optimalisatie online klantreis.
    • Als MT-lid besliste ik mee over verankering van nieuwe merkarchitectuur binnen de business units, inrichting nieuwe marketingorganisatie en professionalisering van marketing capabilities.
    • Resultaten: Toegewijd marketing team opgebouwd met een agile way-of-working en resultaat-gerichte uitrol. Zij bouwden het Start People merk 360 graden uit via ATL en BTL campagnes.
    Branding Brand management Brand Strategy Marketing strategie Online Marketing Digital Strategy Communicatiestrategie Internal Communications Team Management Marketing Consultant Performance Marketing Content Marketing B2B Marketing B2C Propositie ontwikkeling Marktonderzoek Business Plan SEA SEO PPC youtube marketing Corporate Branding
  • Nederlandse Loterij Organisatie
    Brand Manager
    VERMAAK & VRIJE TIJD
    november 2020 - november 2021 (1 jaar)
    The Hague, Nederland
    Het merk Eurojackpot scoorde onvoldoende op bekendheid, herkenning en sales performance. Ik was verantwoordelijk voor de herlancering van Eurojackpot met verbetering op merk en sales KPI’s.

    • Aansturing van digital, marcom en development specialisten. Rapportage aan MT Marketing.
    • Uitwerking merkpropositie en bureau aansturing voor ontwikkeling creatieve en mediastrategie.
    • Campagneproductie in Hollywood met 360o doorvertaling naar oa TV, radio en online.
    • Resultaten: On-target performance op KPI’s, binnen budget (€4M) met livegang binnen 6 mnd.
    Branding Branding & Identity Campaign development & execution Campagne management Online Marketing Content Marketing Social Media Advertising Website design
Externe aanbevelingen
Opleidingen
  • Master in Science of Management
    Nyenrode Business Universiteit
    2003
  • HTS
    Hogeschool Windesheim
    2001
    Technische Bedrijfskunde