- A-merken: oa Simyo, BinckBank en LycaDiverse Marketing OpdrachtenCONSULTANCY & AUDITINGjanuari 2017 - Vandaag (8 jaren en 1 maand)Amsterdam, NederlandSelectie van overige Freelance Projecten• Simyo: CEO geadviseerd over optimalisatie ATL-campagnes mbv consumentenonderzoek.• BinckBank: Manager Marketing geadviseerd bij rebranding ‘BinckBank naar Saxo Bank’.• Lyca Mobile: CMO geadviseerd over te introduceren propositie binnen nieuwe productcategorie.
- RGF StaffingBrand Strategist & Manager MarketingHR / PERSONEELSBELEIDnovember 2021 - november 2022 (1 jaar)Almere Stad, NederlandRGF voert oa de uitzendmerken Start People, ASA en Unique. Als merkstrateeg begeleidde ik de transitie van een one-brand naar een multibrand strategie. Daarna werkzaam als Manager Marketing.Als Merkstrateeg:• Raad van Bestuur geadviseerd bij de herstructurering van de merkarchitectuur. Na grondige analyse het portfolio van 14 merken teruggebracht naar 8 scherp gepositioneerde merken.• Begeleiding implementatie: klantonderzoek, uitwerking van individuele merkproposities, agency selectie & briefing (oa met N=5, 180 en Natwerk), start creatie en hand-over naar lijnorganisatie.• Resultaten: Vereenvoudigd RGF merkenportfolio met verbeterde acquisitiekracht, breed draagvlak vanuit (business unit) directies en gereed voor verdere uitrol door marketing teams.Als Team Manager Marketing:• Leidinggevende van het Start People team (6 fte, €1,5 mio jaarbudget). Rapportage aan de CMO.• Aansturing op team deliverables: Start People OGSM, productie Touch/Tell/Sell-campagnes (oa inzet van online video, search en Out-of-Home), data analytics en optimalisatie online klantreis.• Als MT-lid besliste ik mee over verankering van nieuwe merkarchitectuur binnen de business units, inrichting nieuwe marketingorganisatie en professionalisering van marketing capabilities.• Resultaten: Toegewijd marketing team opgebouwd met een agile way-of-working en resultaat-gerichte uitrol. Zij bouwden het Start People merk 360 graden uit via ATL en BTL campagnes.
- Nederlandse Loterij OrganisatieBrand ManagerVERMAAK & VRIJE TIJDnovember 2020 - november 2021 (1 jaar)The Hague, NederlandHet merk Eurojackpot scoorde onvoldoende op bekendheid, herkenning en sales performance. Ik was verantwoordelijk voor de herlancering van Eurojackpot met verbetering op merk en sales KPI’s.• Aansturing van digital, marcom en development specialisten. Rapportage aan MT Marketing.• Uitwerking merkpropositie en bureau aansturing voor ontwikkeling creatieve en mediastrategie.• Campagneproductie in Hollywood met 360o doorvertaling naar oa TV, radio en online.• Resultaten: On-target performance op KPI’s, binnen budget (€4M) met livegang binnen 6 mnd.
- Master in Science of ManagementNyenrode Business Universiteit2003
- HTSHogeschool Windesheim2001Technische Bedrijfskunde