Art director/grafisch vormgever. Oude rot in het vak. Na een aantal (internationale) reclamebureaus alweer een hele tijd freelance. De laatste jaren voornamelijk bezig met conceptontwikkeling voor campagnes, branding, af en toe ook copywriting (geen long copy) en ontwikkelen van (visuele) identiteit: o.a. logo en huisstijl. Ik begeleid en voer art direction in de uitwerking daarvan, maar werk ook veel zelf uit. Vind het heerlijk om vorm te geven en eventueel ook te DTP-en. En ben dus breed inzetbaar.
Ik werk met Adobe CC: voornamelijk InDesign, Photoshop, Illustrator, Premiere Pro en XD. Met dat laatste programma de laatste tijd veel website voorstellen gemaakt.
Door mijn ruime ervaring kom ik na een briefing vrij snel tot schetsmatige voorstellen. Die ik na een definitieve keuze van opdrachtgevers verder uitwerk tot presentatie voorstellen. En desgewenst zelf dus ook tot concrete media, middelen en/of formats produceer. Denk daarbij aan formats voor off- en online gebruik.
Maar ben ook gewend om te werken binnen bestaande huisstijl-regels.
Gewerkt voor o.a.: Amrâth hotels, Allianz, Arrow, Astma Fonds, AMC, IATEC, Amnesty International, De Amersfoortse verzekeringen, AMEV verzekeringen, B3Partners, Blokland & Duin, Brand bier, Bagels & Beans, Bouwfonds, BP Nederland, Circulectric, Debitel, Defence for Children, International, DirectLease, Canon, CMG (ICT), Caviar, DSB Bank, Eurocard Mastercard, Fiat, FJ Creators, Graydon, Gribbid, Grolsch bier, The Greenery, Heineken, Henkel, Hertog Makelaars, IMN (ICT), ING Carlease, KNMP, Kring-apotheek, Lepra Stichting, Lidl, Managementboek, McCain, Media Markt, Mercedes Benz, Nescafé, New Styling, New Universe, Nudge, OERsterk, Omerta, Oranjeboom Bier, Pharm Access, PickupBox, Playmapping, Recell, Remhard ICT, ROC Leiden, SafetyCT, Scheepvaartmuseum, Scarlet, Skôda, Stichting HIVMonitoring, Stichting RAAK, Tango, Tele2, TMG, Top Lease, Unilever Bestfoods, Volkswagen, Vodafone, Vredestein, Vrumona, YEP.