Met mijn 20 jaar expertise in de farmaceutische industrie en Life Science, adviseer ik organisaties bij het zien van kansen, omgaan met veranderingen en inspelen op trends en ontwikkelingen binnen de gezondheidszorg. Met als doel lange termijn waarde te creëren voor de organisatie en al haar stakeholders. Ik ontwikkel inspirerende en vernieuwende concepten om innovatie verder te brengen dan de tekentafel. Het optimaliseren en verbeteren van de marketing- en sales standaarden en competenties binnen de commerciële onderneming kan daarbij een onderdeel zijn. Denk hierbij aan commerciële capaciteiten zoals de buitendienst, marketing, digitaal, klant interacties, business intelligence, training van klantgerichte functies die verder gaan dan het meten van de huidige prestaties, maar ook door het voorstellen en implementeren van oplossingen.
U kunt me benaderen voor:
Advies & Beleid (Health Business Development) - Ontwikkelen en projectmatig opzetten van innovatie concepten, nieuwe businessmodellen, productstrategieën en verkoopoptimalisatie. Proces analyses & optimalisatie. Schrijven van business cases. Corporate & executieve trainingen.
Marketing- en Sales management (Ad Interim & Coaching) - Commercieel leiderschap in operationeel sales- en marketingmanagement, productlancering, (key) accountmanagement en verandermanagement. Het bouwen en begeleiden van effectieve (senior) marketing, sales- en operationele support teams.
Bent u op zoek naar een kennispartner binnen de Healthcare en Life Science markt? Zijn er vraagstukken binnen uw organisatie waar u een oplossing voor zoekt? Laten we verder praten door contact met me op te nemen voor een oriënterende kennismakingsgesprek.